Sán-keng Sin-bûn

Wikipedia (chū-iû ê pek-kho-choân-su) beh kā lí kóng...
跳至導覽 跳至搜尋
Sán-keng Sin-bûn
Sankei Shimbun logo.svg
Type Daily newspaper
Format Broadsheet (54.6 cm × 40.65 cm)
Owner(s) Sankei Shimbun Co., Ltd.
mostly owned by Fuji Media Holdings
Publisher Takamitsu Kumasaka
Founded March 1, 1882 (as Jiji News); June 20, 1933 (as Nihon Kogyo Shimbun)
Political alignment Conservative[1][2][3][4][5]
Right-wing[6][7][8][9][10]
Pro-LDP and Restoration
Language Japanese
Headquarters Tokyo
Osaka
Circulation Morning edition: 2,191,587
Evening edition:[11] 635,988
(ABC Japan, October 2005)
Website 産経ニュース(sankei news): News Site
産経新聞社: Corporate Site

Sán-keng Sin-bûn (産経新聞; hùn. Sankei Sinbun; eng. Sankei Shimbun) sī Ji̍t-pún San-gia̍p Keng-chè Sin-bûn-siā hoat-hêng ê sin-bûn-chóa.

Chù-kái[siu-kái | kái goân-sí-bé]

  1. Associated Press says "the conservative Sankei Shimbun" https://www.apnews.com/ecf1711daab94bcc9486a5c30e3d5a48
  2. Reuters says "the conservative daily newspaper Sankei Shimbun" https://www.reuters.com/article/japan-hotel-sale-idUSL4N0WF3CO20150313
  3. AFP says "the conservative Sankei Shimbun newspaper" https://www.yahoo.com/news/japan-pm-abe-attend-olympics-despite-sex-slave-013130699.html
  4. "Tokyo protests Beijing's exclusion of Sankei Shimbun reporter from covering diplomatic meeting". The Japan Times. The Japan Times. 30 August 2018. 17 October 2018 khòaⁿ--ê. 
  5. Harvard University's Reischauer Institute of Japanese Studies published an analysis of the Japanese media's political spectrum, as part of an analysis of the constitutional reform issue. According to Harvard: "The Sankei Shimbun has generally been recognized as a “conservative” newspaper".
  6. "Nationalism, nuclear power and Japans fragile media opposition". East Asia Forum. 1 October 2014. "But the newspaper world has become polarised into two ideological camps: the pro-nuclear camp led by Yomiuri Shimbun and the right-wing Sankei Shimbun ..."
  7. "Court Acquits Journalist Accused of Defaming South Korean President". The New York Times. 17 December 2015. 20 February 2020 khòaⁿ--ê. Tatsuya Kato, a former Seoul bureau chief of Japan’s right-wing Sankei Shimbun newspaper ... 
  8. "Summit collapse breaks hearts in South Korea, leaves Moon losing face". The Washington Post. 1 March 2019. 12 June 2020 khòaⁿ--ê. The right-wing Sankei Shimbun paper argued that Kim’s “top-down strategy” had backfired, leading to the worst crisis for his leadership since he took over in North Korea in 2011. 
  9. "Japan's government tries to free its soldiers from pacifist shackles". The Economist. 26 February 2017. 12 June 2020 khòaⁿ--ê. “We must respond to America first-ism with Japan first-ism,” says Masato Inui, executive editor of the Sankei Shimbun, a right-wing newspaper. 
  10. Alexis Dudden, pian. (23 June 2008). Troubled Apologies Among Japan, Korea, and the United States. Columbia University Press. p. 52. ISBN 9780231512046. 
  11. Evening edition is published only for Kansai region.

Gōa-pō͘ liân-kiat[siu-kái | kái goân-sí-bé]